Coraz więcej rzeczy dzieje się w przestrzeni internetowej – chcąc żyć jeszcze wygodniej, zamawiamy w niej wiele towarów i usług. Wobec tego ważne jest dla nas nie tylko to, kto dany towar sprzedaje, lecz również kto go nam dostarczy – by dotarł bezpiecznie, szybko i w miarę tanio. Jest to istotne nie tylko dla kupujących, lecz również i dla sprzedawców.
Jeśli ktoś prowadzi własny sklep internetowy czy firmę, która sprzedaje rzeczy również online, musi mieć ciągły kontakt z firmami kurierskimi. Im większy sukces firmy, tym więcej zamówień – i tym częstsze kontakty z kurierami. Dlaczego warto scedować te działania na brokera kurierskiego? Kim on jest i w czym może pomóc?
Broker kurierski – co to jest?
Słowo „broker” – choć dosyć często używane – dla niektórych osób nadal brzmi tajemniczo. Niby wiedzą, że taki zawód istnieje, ale nie wiedzą czym dokładnie zajmuje się osoba, wykonująca podobną działalność. Okazuje się, że „broker” to po prostu pośrednik. W języku polskim słowo to oznacza osobę, która pośredniczy w pewnych rzeczach – zwykle chodzi tu o działania handlowe czy transakcje finansowe. W tym przypadku będzie zatem chodziło o pośredniczenie w przekazywaniu przesyłek kurierskich. O jakie dokładnie działania tu chodzi?
Jak działa broker usług kurierskich?
Broker usług kurierskich różni się w znaczący sposób od zwykłego kuriera. On jedynie pośredniczy w przekazywaniu przesyłek, co w tym przypadku oznacza zbieranie zamówień dla kurierów – broker sam z siebie niczego nie dostarcza. Broker kurierski zbiera zlecenia, w ten sposób zwiększając zamówienia.
To bardzo pomocne dla wszystkich stron – kurierzy zyskują więcej zleceń, więc mogą obniżyć ceny, a i tak sporo zarobią, klienci cieszą się, że mniej zapłacą, a sprzedawcy w danym sklepie internetowym również są zadowoleni, ponieważ będą mieli więcej klientów lub większy zbyt towarów (skoro mniej się płaci za przesyłkę, to można wydać te pieniądze na kolejny zakup).
Broker kurierski - system
Jeśli masz własną firmę, która sprzedaje jakieś towary online, powinieneś/powinnaś zgłosić się do brokera kurierskiego i nawiązać z nim współpracę. Nic na tym nie tracisz, ponieważ mniej zapłacą twoi klienci – ale nie Tobie, lecz kurierom. Ty możesz jedynie na tym zyskać! W tym momencie coraz więcej osób chce korzystać z usług brokerów kurierskich, co najlepiej świadczy o tym, że takie rozwiązanie jest opłacalne i wygodne. W przypadku licznych zamówień ciągły kontakt z kurierami i troska o przesyłkę na każdym jej etapie są bardzo obciążające.
Rozpoczynając współpracę z brokerem, oddelegowuje się te działania właśnie jemu. Zaleta jest też taka, że większe zapotrzebowanie spowodowało powstanie większej ilości firm brokerskich z tej branży – co zwiększa ich konkurencyjność. Współpraca z nimi staje się więc coraz tańsza! Nie ma się co zastanawiać – lepiej od razu pozbyć się kłopotów i zajmować tym, co naprawdę należy do naszych kompetencji jako właścicieli firm: sprzedawaniem rzeczy, które mamy w swoim asortymencie. Realizując zlecenia można więc jedynie znaleźć dany towar, zapakować go i czekać na przyjazd kuriera – który został przysłany przez danego brokera.
Ambroży fusion