Specyfika sklepu internetowego wiąże się z częstymi wysyłkami towarów. To, co klient kupił wirtualnie, musi do niego trafić realnie. Trzeba więc przyznać, że logistyka jest dla internetowego sprzedawcy o wiele istotniejsza niż dla handlowców stacjonarnych. Trzeba skoordynować ze sobą dostawy, zamówienia, ale przede wszystkim właśnie wysyłki towarów do klienta. Warto więc poświęcić czas na poszukiwanie kuriera, który oferuje korzystny przewóz towarów. Odpowiednio podpisana umowa z firmą przewozową pozwoli wiele zaoszczędzić, ale niefortunny wybór może nawet zrujnować działalność. Jak podjąć decyzję i zaplanować przewozy w swoim sklepie internetowym?
Ustal priorytety
Po pierwsze, należy na spokojnie zastanowić się, na czym najbardziej zależy tobie, jako przedsiębiorcy. Często jest to cena wysyłki, ale czasami okazuje się ona niedostatecznym wskaźnikiem. Inne kryteria to przykładowo szybkość realizacji, stopień bezpieczeństwa, ubezpieczenia towaru, możliwość wysyłania paczek o niestandardowych gabarytach i wagach w Polsce lub za granicę. Warto rozważać to pod kątem oczekiwań klientów sklepu oraz rodzaju towaru. Nie istnieją perfekcyjne firmy, które posiadają wszelkie zalety i nie mają wad. Dlatego też zawsze trzeba rozpatrywać tę decyzję uważnie i nie zawsze należy kierować się tylko ceną. Czasami za niską ceną kryje się równie niska jakość świadczenia usług – może to doprowadzić do opóźnień w dostawie czy niszczenia, gubienia towaru, co przełoży się na pewno na utratę klientów. Choć usługi firmy kurierskiej nie są bezpośrednio powiązane z usługami sklepu, rzutują na opinię o nim.
Znajdź najkorzystniejszą ofertę
Tutaj niezawodne okazują się wyszukiwarki gromadzące dane o wielu firmach kurierskich. Można po prostu wprowadzić w nie adres nadania i odbioru, zaznaczyć gabaryty paczki i sprawdzić cały wachlarz ofert. Serwis wskazuje rozwiązania najwygodniejsze i najtańsze. Umożliwia także dostęp do rankingu, w którym inni klienci oceniają poszczególnych kurierów. Znacznie zmniejsza to ryzyko zlecenia przesyłki, lub co gorsza zawarcia umowy na stałe usługi z niewłaściwą firmą.
Broker a kurier
Wielkie firmy zwykle podpisują po prostu umowę z kurierem, którego warunki są dla nich korzystne. Niestety mniejszym przedsiębiorstwom nie zawsze opłaca się to rozwiązanie. Korzystniejszy może być broker, czyli pośrednik kurierski. Jest to firma, która ma umowy z kilkoma różnymi kurierami i pośredniczy w ustalaniu warunków przewozu dla konkretnego sklepu. W ten sposób można lawirować pomiędzy ofertami, nie przywiązując się na stałe do jednego kuriera, co więcej, odpowiedzialność i stres związany z wyborem przewoźnika nie spoczywa na właścicielach sklepu.
Ambroży fusion