Często odbieramy na naszej Infolinii telefony z różnymi oczekiwaniami wobec kurierów. Niektórzy z Państwa są źli, sfrustrowani, albo jedno i drugie. Poniżej przedstawiamy fakty i mity na temat tego, co kurier może, a czego nie może robić i czego klienci powinni oczekiwać.
Może kiedyś powstanie idealna firma kurierska. Wszystkie firmy kurierskie, takie jak kurier DPD lub kurier DHL, chcą osiągnąć ten ideał. Cena usługi powinna być jak najniższa i jak najbardziej akceptowalna dla odbiorcy. Ta rozbieżność powoduje, że kurierzy nie świadczą usług, których oczekują nadawcy i odbiorcy paczek.
Szukasz sprawdzonych usług kurierskich? Sprawdź na kurier Stare Babice
OPCJE DODATKOWE I IDEALNA DOSTAWA PACZEK KURIERSKICH
Każda firma kurierska, oprócz standardowej ceny, oferuje opcje dodatkowe. Klienci nie zawsze mają możliwość wyboru tych dodatkowych opcji, gdyż często są one dodatkowo płatne. Do podstawowych opcji należą: dodatkowe ubezpieczenie paczki oraz przesyłka za pobraniem. Inne opcje, które są mniej popularne to:
- - Doręczenie paczki w godzinach wieczornych
- - dostarczenie paczki w określonym terminie
- - obowiązkowy kontakt telefoniczny przed odbiorem lub doręczeniem
- - Podnoszenie ciężkich paczek
- - Przeadresowanie paczki
- - Magazyn kuriera przechowuje przesyłkę
- - Dostawa w sobotę lub niedzielę
Wszystkie pozostałe opcje dostawy mają na celu jak najlepsze dostosowanie usługi kurierskiej do potrzeb odbiorcy lub nadawcy przesyłki. Za te usługi często pobierana jest dodatkowa opłata.
KURIER - PODSTAWOWE USŁUGI KURIERSKIE
Podstawowym zadaniem kuriera jest odebranie przesyłki i jej doręczenie.
Usługa ta jest obowiązkowa, aby kurier mógł:
- - Podjechanie do wyznaczonego miejsca nadania
- - Paczki do 30 kg (31,5 kg w przypadku DPD lub DHL) muszą być odbierane w systemie "od drzwi do drzwi".
- - Czekać na odbiór lub dostawę do 10 minut.
- - Odbierz zapłatę za odebraną paczkę
TELEFON OD KURIERA PRZED ODBIOREM
Ten mit został już obalony. Kurier nie musi kontaktować się z odbiorcą lub nadawcą paczki przed jej dotarciem na podjazd. Nie oznacza to jednak, że kurierzy tego nie robią. Nie jest to ich obowiązek i nie można zgłaszać żadnych roszczeń czy reklamacji z tego tytułu, że takiego kontaktu nie było.
W powyższej sytuacji istnieją dwie możliwości:
- - Niezależny kontakt z kurierem - w większości przypadków firmy kurierskie umożliwią Ci kontakt z nimi poprzez infolinię przewoźnika. Numer do kurierów DPD można uzyskać kontaktując się z aplikacją przewoźnika.
- - Możesz również skontaktować się z kurierem wykupując opcję dodatkową. Opcja ta nie jest oferowana przez wszystkich przewoźników. Opcję tę może wybrać np. DHL - znajdziesz ją w zakładce PDI w cenniku DHL.
DOSTAWA "OD DRZWI DO DRZWI
Najczęstszym mitem dotyczącym dostawy door-to-door jest ten, który często powtarzany jest w reklamacjach i rozmowach. Zgodnie z regulaminem firmy przewozowej, przesyłka musi być dostarczona pod adres wskazany na liście przewozowym. List przewozowy nie zawiera danych kontaktowych. Ma to na celu ułatwienie doręczenia.
- - Dzień kuriera
- - Słownik pojęć kurierskich
- - Aplikacja mobilna Inpost - nowe funkcje
- - DPD Food
- - Aplikacja mobilna InPost - nowa usługa InPost, która wydłuża czas dostawy
Nawiązując do powyższego, kurier może wydać przesyłkę, jeżeli znajduje się pod adresem wskazanym w liście przewozowym. Kurier nie jest zobowiązany do wskazania osoby odbierającej przesyłkę.
Niektóre firmy kurierskie oferują opcję doręczenia do rąk własnych. Taką usługę świadczy firma kurierska UPS.
DORĘCZENIE PACZKI PRZEZ KURIERA
Kurier ma obowiązek dostarczyć paczkę do Państwa domu tylko wtedy, gdy waga paczki nie przekracza 32 kg. Jest to standard "od drzwi do drzwi". Jest to odbiór spod Twoich drzwi i dostawa do Twoich drzwi. W przypadku cięższych paczek, kurier będzie odpowiedzialny jedynie za zdjęcie paczki z samochodu kurierskiego. Dalszy transport należy do obowiązków Odbiorcy.
KURIER MA OBOWIĄZEK PRZYJECHAĆ O OKREŚLONEJ GODZINIE
Nic bardziej mylnego. Usługa standardowa doręcza i odbiera paczki w normalnych godzinach pracy kuriera, czyli zazwyczaj w dni robocze między 8.00 a 16.00. Godzinę przyjazdu kuriera można wybrać podczas składania zamówienia. Należy pamiętać, że kurier może odbierać tak dużo przesyłek, że może nie być w stanie dostarczyć ich wszystkich w wyznaczonym czasie. Kurierzy nie muszą informować nadawcy, że nie są w stanie odebrać paczki w danym momencie.
WERYFIKACJA PACZKI PO DORĘCZENIU
Klienci często obwiniają kuriera za nieodebranie paczki, którą później zweryfikowali w magazynie. Klienci zostali obciążeni dodatkową opłatą za przewóz paczek niestandardowych.
Ten mit jest właśnie obalany! Nadawca jest odpowiedzialny za dostarczenie przesyłki do kuriera. Kurier nie może odebrać przesyłki, jeżeli stanowiłaby ona zagrożenie dla innych przewożonych paczek. Kurier nie waży i nie mierzy paczki. Podczas składania zamówienia kurier nie ma dostępu ani kontroli nad żadnymi danymi podanymi przez Nadawcę.
Weryfikacji paczek może dokonać jedynie magazyn przewoźnika. W magazynie sprawdzana jest waga i wymiary paczki. Są one porównywane z danymi nadawcy.
Nie obwiniaj kurierów, jeśli z powodu ich niekompetencji musisz płacić więcej za swoje przesyłki. Nie mają oni narzędzi ani obowiązku przeprowadzania takiej weryfikacji na miejscu.
ŚWIATEŁKO W TUNELU DLA PRZESYŁEK KURIERSKICH
Nie oznacza to jednak, że takie działania nie są możliwe. Kurierzy często kontaktują się z odbiorcami i nadawcami paczek. Kurier jest odpowiedzialny za to, aby paczka została dostarczona na czas. To on odpowiada za jej dostarczenie i skuteczność.
Musimy pamiętać, że reklamacja na zaniedbania kuriera prawie zawsze jest nieskuteczna.
Więcej artykułów i informacji znajdziesz na https://starebabice.info.
Ambroży fusion