W dobie zamawiania wielu rzeczy przez internet i przesyłania sobie paczek oraz listów na duże odległości – przy czym każdy zawsze chce, by wszystko dotarło na miejsce możliwie jak najszybciej) istnienie firm kurierskich jest bardzo istotne. Każdy klient chce jednak skorzystać z usług tych najlepszych – i mieć pewność, że przesyłki dotrą bezpiecznie i na czas.
DPD (Dynamic Parcel Distribution) Polska jest częścią znanej, międzynarodowej sieci kurierskiej DPDgroup. To druga pod względem wielkości taka sieć w Europie i wiodąca sieć na polskim rynku. Co warto o niej wiedzieć?
DPD kurier
Z grupą kapitałową DPD Polska współpracuje aż 5000 kurierów. Dzięki temu jest ona w stanie tak szybko i sprawnie dostarczyć przesyłki z jednego miejsca w drugie. Jest to również wynik nowoczesnego podejścia do tematu, innowacyjnych technologii, stosowanych w firmie, partnerskich relacji z klientami oraz znajomości lokalnej specyfiki – i to zarówno w sensie kraju, jak również poszczególnych jego regionów.
Grupa kapitałowa DPD to firma kurierska DPD oraz firma DPD Strefa Paczki. Do tego dochodzi też agencja celna Air Cargo Poland. Od 2014 roku do DPD należy również firma kurierska Siódemka S.A.
Jak zamówić kuriera DPD?
Przesyłanie paczek czy listów przy pomocy kuriera DPD jest bardzo proste, a przy tym to wygodny i bezpieczny sposób. Firma bardzo dba o swoich klientów i o przesyłane przez nich rzeczy – dzięki temu zdołała zbudować obecną renomę. Nadanie przesyłki możliwe jest albo osobiście – w oddziale DPD – albo po zamówieniu usługi kuriera online. Wówczas kurier przyjeżdża odebrać przesyłkę spod wskazanego adresu. DPD zapewnia swoim klientom osobę kontaktową i informuje o wszystkich najważniejszych sprawach.
DPD – strefa paczki, czas dostawy
Istnieje wiele korzyści, jakie zyskuje klient, jeśli zdecyduje się na współpracę właśnie z DPD. Najlepszy jest wybór opcji standardowej, na którą decyduje się też najwięcej osób.
Usługa standardowa zakłada jednodniowy czas doręczenia. Możliwe jest jednak dokupienie dodatkowych usług, na przykład opcji DPD CLASSIC z ubezpieczeniem do kwoty 1000 złotych, dwoma próbami dostarczenia, a także informacją o doręczeniu przesyłki, którą klient może otrzymać online. I to nie jest wszystko – zawsze można zlecić opcję doręczenia do rąk własnych, a także na przykład opcję Awizo SMS, gdzie klient otrzymuje informację o zamiarze doręczenia, jak również o jego nieudanej próbie. Można także podwyższyć ubezpieczenie, jeśli zamierza się przesłać coś bardzo wartościowego.
DPD oferuje swoim klientom i inne ułatwienia – żeby każdy był zadowolony. Na przykład osoby, którym zależy na bezpiecznym sposobie płatności mogą zdecydować się na opcję przesyłki za pobraniem, zaś klient, który obawia się, że przesyłka może nie zostać odebrana może zdecydować się na którąś z opcji przesyłek zwrotnych.
DPD – wymiary paczki
Nie tylko wybór odpowiedniej opcji przesyłania paczek czy listów jest ważny. By skorzystać z usług DPD, trzeba również zadbać o to, żeby wymiary paczki były zgodne z tymi ustalonymi przez firmę. Klient musi się więc zapoznać z dostępnymi opcjami, żeby później nie narazić się na żadne trudności. Oczywiście, można skorzystać z różnych opcji, jednak najczęściej wybierana jest paczka standardowa. Standardowa paczka krajowa może mieć maksymalną wagę do 31,5 kilograma. Przy tym ważne jest również i to, jakie ma wymiary. Należy ocenić wysokość + szerokość + długość, a najdłuższy bok paczki może mieć maksymalną długość do 175 centymetrów. To całkiem sporo, jednak trzeba o tym pamiętać w trakcie pakowania i zlecania przesyłki.
Ambroży fusion