Reklamację wnosi się w przypadku, gdy nie będzie wykonana prawidłowo albo nie będzie wykonana usługa w ogóle. Usługa będzie uznana za niewykonana, gdy doręczenie przesyłki albo pozostawienie czy przekazanie zawiadomienia o podjęciu próby doręczenia czy nadejściu przesyłki do doręczenia nastąpiło po:
- upływie pięciu godzin od nadania, gdy chodzi o serwis Kurier Miejski do 3 godzin
- upływie doby od godziny nadania, gdy chodzi o Kurier miejski do 4 godzin bądź serwis Kurier Krajowy
- 3 dniach roboczych, licząc od dnia następnego po dniu nadania, gdy chodzi o serwis Ekspres 24 oraz Kurier Bezpośredni
- 4 dniach roboczych licząc od dnia kolejnego po dniu nadania przy serwisie kurier 48 oraz Ekspres 24 w przypadku przesyłek niestandardowych.
Usługę będzie uważać się za wykonaną nienależycie, gdy doręczenie przesyłki albo pozostawienie zawiadomienia o podjętej próbie doręczenia lub nadejściu przesyłki przeznaczonej do doręczenia w placówce oddawczej nastąpiło
- po upływie 3 godzin, ale nie później niż w ciągu pięciu godzin o nadania dla serwisu Kurier Miejski 3 godziny
- po upływie 4 godzin, ale nie później niż w okresie 24 godziny od godziny nadania w ramach serwisu Kurier Miejski do 4 godzin
- kolejnego dnia roboczego, ale nie później niż w ciągu 24 godzin od godzin nadania – w serwisie Kurier Krajowy
- drugiego dnia roboczego, ale nie później niż trzeciego dnia roboczego licząc od dnia następnego po dniu nadania w ramach serwisu Ekspres 24 z wyłączeniem przesyłek niestandardowych a także Kurier Bezpośredni
- trzeciego dnia roboczego, ale nie później niż dnia czwartego licząc od dnia następnego po dniu nadania w ramach serwisu Kurier 48 oraz Ekspres 24 dla przesyłek niestandardowych.
Prawo wniesienia reklamacji przysługuje:
1. nadawcy,
2. adresatowi – w sytuacji, gdy nadawca będzie się zrzeknie się na jego rzecz prawa dochodzenia roszczeń albo gdy przesyłka została doręczona do adresata
Reklamację będzie można wnosić w każdej placówce pocztowej albo w formie elektronicznej za pomocą formularza
Terminy
Reklamacje można wnosić nie później niż w terminie 12 miesięcy od dnia nadania przesyłki albo bezpośrednio po przyjęciu przesyłki uszkodzonej, w której osoba, która otrzymała przesyłkę zauważa ubytek albo uszkodzenie jej zawartości.
W przypadku przyjęcia przesyłki przez odbiorcę i stwierdzenia ubytku albo uszkodzenia zawartości, nie dającego się z zewnątrz zauważyć, reklamację będzie można wnosić w terminie do 7 dni od dnia przyjęcia przesyłki przez odbiorcę.
Wymagania
Reklamacja musi zawierać następujące informacje:
1. imię i nazwisko albo nazwę zgłaszającego reklamację,
2. pozostałe dane adresowe nadawcy i adresata,
3. numer przesyłki i datę jej nadania,
4. pis okoliczności uzasadniających reklamację,
5. kwotę roszczenia w przypadku żądania jej przez reklamującego,
6. datę sporządzenia reklamacji,
7. podpis reklamującego – dla reklamacji składanej w postaci pisemnej papierowej i ustnej do protokołu,
8. dane kontaktowe, w tym adres do korespondencji, jeżeli dane kontaktowe są inne, niż wskazane w pkt 1 i 2,
9. wykaz załączonych dokumentów.
Poczta Polska rozpatruje reklamację niezwłocznie i udziela odpowiedzi w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania reklamacji.
Ambroży fusion